Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Vedlegg følger ikke med ved videresending av mail

Hei!
Jeg trodde at den nye videresend-funksjonen på mail fungerte slik at hvis det ligger vedlegg i mailen, blir også disse videresendt. Men det ser ikke slik ut?

Linda Skogstad Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Linda!

    Du har helt rätt, och det är förstås något vi måste fixa sad

    Bilagor måste följa med när man vidarebefordrar. Jag försöker hinna med att fixa det under veckan. Ber om ursäkt för att vi missade detta.

    Emil Stenström Produktansvarig
  • Supert, takk for raskt svar!

    Linda Skogstad
  • Hei! Jeg vet at det har vært mulig å sende med vedlegg, men det fungerer ikke nå. Det ser ut som de blir sendt, men mottakeren får dem ikke.

    Eksempel: https://kundo.se/inbox/skistar/m/fwd-trysil-hyt...

    Richard har ikke mottatt noen vedlegg. Jeg har også hatt andre tilfeller av dette den siste tiden.

    Med vennlig hilsen

    Linda
  • Hej Linda!

    Ajdå, det låter inte bra! Tack för att du skickade med länk till ett mail, det underlättar felsökningen. Dock ser det rätt ut från vår sida, det verkar som att mailet skickats med bifogade filer. Jag kontaktar er servicedesk för att se hur det ser ut på er sida, om de bifogade filerna kommit fram eller ej!

    Är det endast för mail som går till skistar.com-adresser som detta problemet uppstår? Eller är det till kunder också? Vi hade en kund vars spamfilter tog bort bifogade filer för mail som skickats från Kundo till deras interna adresser, så det är därför jag undrar. Jag återkommer när jag har mer info om detta!

    Jonatan Larsson Operativ chef
  • Hei igjen!
    Jeg har prøvd å videresende til min private gmail, og da kommer vedleggene med. Så det kan se ut som det gjelder skistar-adresser. Det andre tilfellet jeg har vært borti var også til en skistar-adresse.

    Mvh

    Linda
  • Hej!

    Tack för infon! Då låter det som att det kan vara samma problem som för vår andra kund: Att deras eget spamfilter tog bort de bifogade filerna.

    Jag har lagt ett ärende till er servicedesk om detta, så hoppas jag att de kan hjälpa till och se om så är fallet. Jag återkommer när jag fått svar från dem!

    Ha en fin dag!

    Jonatan Larsson Operativ chef
  • Hej igen!

    Nu ska felet vara åtgärdat! Det var alltså ett fel i metadatan för bifogade filer som gjorde att de inte syntes i vissa versioner av Outlook. Du får gärna testa och bekräfta att det funkar som det ska på nya mail du skickar!

    Tack för att du rapporterade detta till oss!

    Jonatan Larsson Operativ chef

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan bli synligt för alla.
Din e-post visas aldrig publikt. Läs vår policy