Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Se om kunden läst svaret från oss

Skulle vilja se när kunden som ställt frågan och gått in och läst svaret på den fråga som de ställt. Antingen öppnat mailet eller aktivit klickat sin in i forumet igen och läst svaret där.

Skulle kännas skönt att isf. ev. fått det bekräftat att vi nått fram till mottagaren.

Kommentarer

  • Hej Joel,

    Tack för ett spännande förslag.

    Ett sätt som redan finns idag är att titta på besöksstatistiken för ett inlägg. När du är inloggad som redaktör ser du en rad siffror uppe till höger ovanför redaktörsverktygen (se nedan). De visar om inlägget har fått några visningar från besökare (vi räknar inte redaktörers sidvisningar). Det kan ge en hint om någon har läst inlägget, men inte exakt vem.


    Förslaget att göra det med mail har svårigheten att många mailklienter helt blockerar alla externa anrop från mailet. Det finns alltså i dessa klienter inget sätt för oss att få ut informationen att någon har läst mailet om dom inte aktivt tillåter det.

    Ditt andra förslag är tekniskt görbart, men jag funderar på vad som händer när det är många iblandade i konversationen, eller när användaren inte klickar på länken i mailet utan helt enkelt går in i forumet och tittar om det kommit några svar. Jag känner mig alltså lite orolig att detta skulle bli en funktion som bara fungerar ibland, och därför känns otillförlitlig av er redaktörer.

    Hur tänker du?

    Emil Stenström Produktansvarig

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.