Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Nya sätt att analysera användningen av taggar

Använder ni taggar i Kundo idag och skulle vilja få bättre statistik över vilka ärenden ni faktiskt hanterar?  Nu finns nya möjligheter att analysera statistiken i Kundo och till exempel få svar på frågor som: 

  • Vilken typ av ärenden hanterar vi i Kundo?
  • Vad handlar ärendena om?
  • Har åtgärden vi gjorde fått önskat effekt på antal ärenden? 
Dessa analyser kan göras genom att filtrera statistiken på en eller flera taggar.


Här är en graf över nya mail och foruminlägg som kommit in från kunder till Lillestad.



Genom att filtrera på taggen "ansökan" ser du nu istället hur många av de mail och foruminlägg som kommit in som har taggats med "ansökan".

Detta ger möjligheter att se förändringar i tagganvändningen över tid. Till exempel kan ni följa upp om en åtgärd får önskad effekt. Säg att Lillestad inför ett alternativt sätt att skicka in ansökningar, för att dessa ska komma direkt till respektive verksamhet och inte ska komma till kundservice. Då går det enkelt att se här om antalet mail med taggen "ansökan" har minskat som det var tänkt.



Om du nu går in på sidan Taggar i statistiken ser du istället vilka taggar som kombinerats med taggen "ansökan". Dvs, hur många mail eller foruminlägg har både taggen ansökan och någon av taggarna i listan. På detta sätt kan ni snabbt och enkelt se vad ansökningarna handlar om. I exemplet har det kommit in en ansökan om bygglov och en om förskola. 

För att filtrera på en tagg gör du så här: 
  • Klicka i fältet Välj taggar
  • Välj tagg från listan eller skriv taggens namn så dyker den upp som förslag. 
  • Klicka på knappen Visa


Hoppas ni kan göra många nya intressanta analyser genom att filtrera statisiken på taggar och tveka inte att höra av er till support@kundo.se om ni har några frågor!
Ylva Espling User experience designer Rapportera olämpligt innehåll

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.