Till senaste kommentaren

Lyssnare uppfattar Kundos aviseringar som e-post

Mer än en gång har det hänt att lyssnare inte lyckas svara för att de tror att de har fått e-post från oss ... Går det att förtydliga att de behöver gå till "forumet på webben" för att svara?

Det är ju endast de lyssnare som till slut lyckats förstå att det är webben som gäller som vi ens märker har haft problemet, så många intressanta dialoger kanske aldrig utvecklats för att lyssnare inte förstått hur de ska göra?

Här är två exempel från de senaste dagarna:
https://kundo.se/org/sverigesradio/d/p3-dok-undran/
https://kundo.se/org/sverigesradio/d/spela-fran-30-dagarsakivet-via-wifi-till-min-inter/

Hoppas att detta går att förbättra!

Kommentarer

  • Hej Annika!

    Tack för att du hör av dig till oss om detta.

    Det borde vi absolut kunna förtydliga och jag skrivit upp det på vår todo-lista nu. Vi hör av oss när vi ändrat texten eller gjort något annat för att förtydliga detta.

    Ha en fortsatt trevlig dag!

    Mvh Annika
    Annika Lindstedt User experience designer
  • Tack
  • Hej!

    Jag dammar av min egen gamla tråd ...

    Det händer fortfarande att lyssnare försöker svara oss genom att returnera aviserings-mejlet, även om det är ett bättre utformat meddelande nu än 2017. Här är ett exempel:
    https://kundo.se/org/sverigesradio/d/ekot-play-app-buggig-pa-flera-plattformar/

    Kristofer i den tråden föreslår att forumet skulle erbjuda möjlighet att svara via aviseringen.

    _"Det är en självklarhet att det är smidigt att kunna svara med reply. Det är inte alltid alla användare läser alla texter och finstilt osv. Det finns inga nackdelar med att kunna svara med reply bara fördelar och det är troligen enkelt att implementera."_

    Jag kan tänka mig ett antal problem med det förslaget (till exempel mängden auto-reply som kan komma att sänka ett forum), men det är ni som kan det tekniska kring detta bäst och jag har lovat att framföra förslaget.

    En sak jag har noterat, är att ett par lyssnare (och kolleger jag delar inlägg till) liksom redigerar bort de "länkar som ser ut som rubriker" och eller snygga knappar, medan det blir lite lättare att se att det är meningen att de ska besöka en sida med en länk som börjar med https:// ...

    Ha det så gott!
    Annika på Sveriges Radio
  • Hej Annika!

    Tack för att du uppmärksammar oss om detta!

    Jag tar med feedbacken om att kunna svara på notis-mailen till produktansvarige här på Kundo, så de vet att det kan missförstås eller förväntas av produkten.

    Jag tar också med feedbacken om länkarna som upplevs som rubriker, och ser om vi kan förtydliga att det är länkar, eller om det helt enkelt är så vi vill att det ska fungera!


    Sandro Bizzarri Support
  • Hej igen!

    Frågan är fortfarande aktuell, och i den här tråden ber jag om återkoppling från en lyssnare som missförstått det hela.

    Jag föreslår att ni byter ut knappen mot en textlänk och att ersätter "detta forum" med "denna sida".

    För oss mig som arbetar med teknisk support, blir det ju lite paradoxalt att just de lyssnare som bäst behöver vår hjälp, ibland inte lyckas nå den.
    Annika på Sveriges Radio
  • Annika på Sveriges Radio
  • Hej Annika!

    Tack för tydliga förslag på förbättringar på e-postmeddelandet! Vi har som du sagt försökt förtydliga i mailet med text att det inte går att svara på, så det är mycket värdefullt för oss att få veta att det fortfarande är problem med detta.

    Vi tar med oss din feedback och tittar på om vi kan förbättra mailet ytterligare!
    Ylva Espling User experience designer
  • Tack!

    Jag har två förslag till. De kommer från en lyssnare, och båda har viss anknytning till ämnet (men är samtidigt självständiga förslag som jag kan se nyttan av även i andra sammanhang).

    I båda fallen hänvisar jag till Johannes förslag den 7 oktober och mitt svar på detta för att se vad förslagen fyller för behov!

    1. Erbjud möjlighet till "avisering om att frågan nått fram" med länk till rätt tråd

    2. Inför möjlighet för Kundo-redaktörer att markera en besvarad fråga som obesvarad.

    Finns den funktionen redan? Jag hittar den inte i så fall!

    (Att det går att tagga upp själv på olika vis eller att det går att markera som "följ upp" är av olika skäl inte en fullgod ersättning.)

    Tack och hej!
    Annika på Sveriges Radio
  • Hej Annika!

    Nej, tyvärr finns inte möjligheten att markera en besvarad fråga som obesvarad. Vi har dock hört detta önskemål från andra kunder tidigare också.

    Tack för ytterligare förslag - vi tar med dom som ideér till framtida produktutveckling.

    Ylva Espling User experience designer

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.