Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Kan ni ordna datumfilter på chatten?

Hej
Jag undrar om man kan filtrera chatten på datum och därefter få fram en lista på alla chattar med tillhörande taggar. Vi försöker nämligen ta fram en lista på inkomna chatt per dag och vilka vi taggat med löst respektive olöst. Det blir en differens som tyder på att vi missat tagga inlägg. Vi vill gärna slippa gå in i varje inlägg för att se datum och taggar.

/ Vanessa

Kommentarer

  • För att ta fram en lista på chattar som saknar en tagg kan du gå in på inställningssidan "Taggar" för ert chattflöde. Du hittar den genom att klicka på "hamburgermenyn" bredvid din profilbild.

    På den sidan finns det en länk som visar alla inlägg utan tagg, på botten av listan. Därifrån kan du se datum,

    I nuläget går det dock inte att filtrera den listan på datum, men den är sorterad i datumordning och datumet då chatten kom in står med i listvyn. Så du behöver inte gå på varje chatt individuellt för att se datum.

    Hjälper detta er, eller hur tänker ni er att det skulle kunna fungera?

    Dan Strokirk Utveckling & support
  • Hej Dan,

    Vi hittade stället där alla chattar utan tagg finns, tack för det.

    Vad det gäller datum listvyn så var det att det står i timmar om chatten är yngre än 24 timmar. Vi får fundera vidare på om det spelar någon större roll eller inte.

    Vi har en del funderingar och önskemål som vi gärna skulle framföra och det är:

    • Det verkar som att den person som redan har en chatt automatiskt blir prioriterad på alla andra som kommer in. Vi skulle gärna se att den delas upp på alla handläggare som är tillgängliga.

    • Det går väldigt snabbt för chatten överföras till en annan handläggare vi skulle vilja att den tiden förlängs till ca 30 sek.

    • Vi vill att tillgänglig ligger som default istället för upptagen. Vi vill själva bestämma när vi är upptagna istället för tvärtom.

  • Hej Vanessa,

    När det gäller vilken redaktör som tilldelas en chatt tilldelade vi fram till förra veckan redaktörerna slumpmässigt, det gav det resultat som du beskriver. Förra veckan släppte vi en fix som gör att nya chattar slumpas ut bland de redaktörer som har minst antal pågående chattar. Till de pågående chattarna räknas även chattar som öppnats av en kund men där kunden ännu inte skrivit så den inte visas för redaktören.

    Överföring av chatten görs 30 sekunder efter att den öppnats förutsatt att redaktören inte börjat svara. Det visas en varning att chatten kommer överföras 20 sekunder efter att chatten börjat. Vi jobbar på förbättringar för att bli bättre på att se aktivitet hos redaktören och om vi ser att det inte hjälper så kommer vi höja tiden innan chatten överförs.

    Jag tar med mig att tillgänglig ska vara default, vi behöver fundera igenom vad som passar bäst för alla redaktörer innan vi gör en förändring. När vi har ett förslag så återkopplar vi.

    Hör gärna av er om ni har fler förslag på förbättringar i chatten!

  • Hej Mattias

    Vad bra att tilldelningen är ordnad 😀

    30 sekunder går snabbare än vad man tror! Men okej, vi får avvakta lite då. Det vi däremot står frågande till är att chatten går över efter 30 sekunder trots att handläggaren börjat formulera sitt svar. Vi måste alltså ha skickat svaret innan 30 sekunder har gått vilket inte alla gånger är realistiskt. Det räcker alltså inte att man börjat svara som du skriver. Kan man göra nått åt det?

    Hälsningar

  • När överföringen görs så tar vi inte alls hänsyn till att redaktören har börjat skriva. Vi jobbar på en fix för det och hoppas på att kunna släppa den under denna vecka! Hoppas det fungerar för er fram till dess!

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.