Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Kan jag tilldela en chatt till någon som inte har tillgång till just den chatten, men andra chattar?

Hej,

Vi har flera chattar, på olika språk. Alla våra redaktörer har inte tillgång till alla chattar, men de har åtminstone 1 chatt. Kan jag tilldela en chatt till en kollega som inte har tillgång till just den chatten, men har andra chattar?

Kommentarer

  • Hej

    Nej, det går inte idag utan du kan bara tilldela chatten till andra redaktörer i för just det aktuella chatflödet.

    Du får gärna berätta mer om hur ni ser på användingen av det, det hjälper oss att styra den fortsatta utvecklingen av chatten. Om den här andra redaktören ska hantera chattar i det aktuella flödet, varför är hen då inte tillagd som redaktör även för det flödet?

    Handlar det om att ni vill separera de som får chattar tilldelade till sig automatiskt från såna som bara ska få chattar genom personlig tilldelning?

  • Hej,

    Jag utvecklar gärna frågan, så att ni kan utveckla chatten!

    I vårt fall har vi våra chattar och forum för de olika marknader som vi är aktiva i och de är därmed på olika språk.
    Som ett exempel till min fråga så får en tysk redaktör en chatt på tyska, men en annan medarbetare är mer lämpad att svara på den frågan. Men medarbetaren pratar inte tyska och har därför heller inte den tyska chatten. Ett önskat scenarie hade varit att man kan överföra chatten till en medarbetare som har t ex den svenska chatten, trots att denne inte är redaktör i den tyska chatten.
    Alternativt att man kan välja vilken chatt som man är tillgänglig i eller ej, om man som i vårt fall har flera chattar.

    Hoppas att ni förstår vad jag menar.

  • Tack för bra input.

    Vi har fått liknande önskemål från en annan kund, men då för att kunna tilldela till någon som annars kanske inte ens är chat-redaktör.

    Jag kan inte säga något om hur en vidareutveckling kommer se ut eller när den kan tänkas ske, men vi är alltid glada när vi får tydliga önskemål om förbättringar.

  • Vad bra att vi kunde hjälpa till med ett förbättringsförslag.

    Tack för svar.

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.