Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Hur sorteras inläggen under Obesvarade i dashboarden?

Jag förstår inte hur raderna i dashboarden sorteras, finns det någon förklaring för det någonstans? Detta gäller både för foruminlägg och mail.

Kommentarer

  • Hej!

    Dashboarden sorteras enligt en enkel princip: Den kund som har väntat längst ska få hjälp först.

    Här kommer lite detaljer hur det fungerar:

    • Kom ihåg att vi grupperar ihop mail i samma konversation, och kommentarer på foruminlägg i en rad i dashboaden. Det innebär att det bara finns en rad trots att det kan ha kommit in flera inlägg i samma tråd.
    • Varje tråd sorteras sedan efter datumet för den första obesvarade frågan i tråden, med det äldsta datumet överst. Det gör att den kund som har väntat längst på ett svar ligger överst i dashboarden, och det nyaste inlägget längst ner.

    Nästa princip bygger på att alla inte alltid kan svara på alla frågor. Om ett inlägg redan är tilldelat till någon annan är det inte intressant för mig. För att hantera detta skiljer vi på två typer av trådar:

    • De som är tilldelade till någon annan
    • De som ännu inte är tilldelade ELLER är tilldelade till dig

    Insikten är att de inlägg som är tilldelade till någon annan än dig inte är intressanta för dig. Därför ligger de längst ner i dashboarden, oavsett när de kom in tidsmässigt. När någon av de tilldelade redaktörerna tittar på dashboarden så ser de inläggen som är tilldelade till sig själva överst.


    Emil Stenström Produktansvarig

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan bli synligt för alla.
Din e-post visas aldrig publikt. Läs vår policy