Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Hur kommer vi igång med Kundo Mail? Hur lägger jag till en ny inkorg?

Hur lägger vi till inkorgar i Kundo Mail och vilka steg krävs för att komma igång?

Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Börja med att ta del av våra korta instruktionsfilmer för Kundo Mail!

    För att komma igång med Kundo Mail behöver du sedan göra två saker:

    1. Lägga till din första inkorg på Kundo.
    2. Vidarebefordra en e-postadress hos er till denna inkorg

    1. Lägg till en ny inkorg:
    Om du precis registrerat ett nytt konto för Kundo Mail kan du hoppa över denna punkt.

    Logga in på Kundo och klicka på menyn uppe till höger. Klicka därefter på kugghjulet för den organisation du vill lägga till en inkorg för.
    https://kundo.se/site_media/attachment/forum_4/...

    Längre ned på sidan kan du välja att lägga till en ny inkorg eller hantera befintliga.
    https://kundo.se/site_media/attachment/forum_4/...

    Fyll i uppgifterna för den nya inkorgen, ange den e-postadress du vill hantera via Kundo Mail. i Exemplet nedan "jobb@lillestad.se". Godkänn sedan villkoren och klicka på "Skapa inkorg".
    https://kundo.se/site_media/attachment/forum_4/...

    Du har nu skapat en ny inkorg!

    Gå till inställningarna för inkorgen och välj "Skicka & ta emot" i menyn. Där kan notera den nya "E-postadress på Kundo" som nu skapats.
    https://kundo.se/site_media/attachment/forum_4/...

    Du kan skicka ett mail till denna e-postadress för att prova hur Kundo Mail fungerar så fort du skapat inkorgen. I detta exempel blir den adressen jobb.lillestad.se@mail.kundo.se. Detta är en helt giltig adress och du kan välja att sprida den till era kunder eller skicka meddelanden som kunden skriver via ett forumlär på er webbplats direkt till denna adress.

    2. Vidarebefordra en e-postadress till Kundo:
    För det mesta vill man att kunderna ska maila direkt till er egen e-postadress (jobb@lillestad.se i detta exempel) istället för den längre och krångligare e-postadressen som skapats på Kundo.

    Detta görs enkelt genom att ni vidarebefordrar er egen e-postadress (jobb@lillestad.se) till er nya e-postadress på Kundo (jobb.lillestad.se@mail.kundo.se). Detta görs normalt av er egen IT-avdelning. När detta är klart kan du prova att maila er egen e-postadress och mailet ska hamna direkt i er dashboard på Kundo.

    Det är viktigt att vidarebefordran sker från er mailserver, exempelvis Microsoft Exchange eller i inställningarna för Office 365.

    I samband med att ni vidarebefordrar mailen kan ni också välja om ni vill lämna en kopia lokalt på er egen mailserver. Detta kan fungera som en ytterligare backup om ni av någon anledning önskar återgå till ert tidigare sätt att besvara e-post.

    Om ni har flera mailadresser som ni vill ska till samma inkorg är det samma förfarande för dessa. T ex om ni även vill ha ansokan@lillestad.se i samma inkorg ska även den vidarebefordras till jobb.lillestad.se@mail.kundo.se. Tänk dock på att ni bara kan svara från den adress som ni har ställt in i Inkorgsinställningarna i Kundo Mail

    Det finns ytterligare ett övervägande att göra om ni önskar att helt dölja Kundo som avsändare i de mail ni skickar via Kundo. Läs mer om detta på inställningssidan "Skicka & ta emot" och i detta foruminlägg.

    Björn Lilja VD

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan bli synligt för alla.
Din e-post visas aldrig publikt. Läs vår policy