Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Förtydliga mail som ska följas upp

Hej!

Jag tycker att mailen under "För uppföljning" är för svåra att särskilja i och med att ens eget namn syns om man har svarat kunden. Jag skulle vilja ha en lösning för att kunna trycka på följ upp, och svara kunden, men att det ändå är kundens namn som syns på något sätt. Om man har många mail att följa upp blir det förvirrande i inkorgen.

Ett annat alternativ är att ha en ruta som heter "kräver svar" där mailen stannar i "Obesvarade" trots att man har svarat. Jag vill kunna svara "Jag kollar på det här och återkommer så fort som möjligt" så att kunden känner sig sedd, utan att mailet försvinner eller inte syns tydligt.

//Emelie

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för ett spännande förslag. Några följdfrågor:

    1) Ang. den första varianten: Vad är det du vill särskilja frågorna under För uppföljning från? Jag förstår att du hellre skulle se kundens namn, är det namnet du använder för att hitta tillbaka till rätt mail snarare än mailets ämnesrad som ju står där? Kort sagt, kan du berätta lite om hur du skulle vilja jobba med För uppföljnings-sidan?

    2) Ang. den andra varianten. Detta tror jag skulle vara en för stor förändring i dashboarden. Det skulle göra att vi går från "obesvarad" till "öppna ärenden", och att ändra sättet att stänga ett ärende var att klicka bort det med en ny checkbox i redaktörsverktygen. Eftersom många frågor går att svara på på en gång så tror jag det skulle bli jobbigare att arbeta dagligen i, så jag tror mer på någon fix i stil med ditt andra förslag.

    Emil Stenström Produktansvarig
  • Jag vet inte varför jag inte fick någon notis om att jag hade fått svar, men här kommer ett sent svar från mig!

    1. Jag skulle vilja se både kundens namn och ärenderaden, ibland är inte ärenderaden så deskriptiv för vad mailet innehåller och om man då hjälper flera kunder samtidigt så är det lättare att koppla ihop det med kundnamnet än ärenderaden (vi har några kunder som gillar att skriva våra namn i ärenderaden istället för det faktiska ärendet).
    2. Ah, jag förstår! Jag tänkte nog att de skulle försvinna automatiskt vid svar, men att man hade valet att kryssa i "behåll som osvarat" eller "kräver svar" för just de man faktikst vill behålla under obesvarat.

    //Emelie

  • Hej Emelie!

    Tack för förtydligandet och din input runt detta! Då förstår vi lite mer problemet, att ämnesraderna ofta inte räcker till för att hitta mail.
    Jag tar upp ditt förslag här internt så får vi diskutera om och hur vi kan lösa det - vi återkommer när vi vet något mer.

    Under tiden: Skulle det hjälpa dig om du började tagga eller skriva anteckningar för mailen? Taggar och anteckningar syns i Dashboarden för varje mail, så om du skriver något där, tex. kundens namn, så kan du se det i listan över För uppföljning. Det blir ju lite extra arbete, men det kanske skulle göra stor skillnad? Är du med på hur jag menar?

    Jonatan Larsson Operativ chef
  • Toppen, tack! Ja, det var ett bra förslag! Ska försöka bli bättre på att använda anteckningarna för att därmed kunna se det, men det är toppen att ni jobbar på en lite mer lätthanterlig lösning 😀

    //Emelie

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.