Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

För svårt att skriva till oss?

Lyssnaren Anne-Christine, som jag har kontakt med per e-post skriver:
Jag har varit med om att gå in på ett av era forum [troligen https://kundo.se/org/sverigesradio/] och där ställde jag en fråga som blev hängande där utan svar, men fick förslag på liknande frågor som andra hade ställt.

Förra veckan tror jag att jag drabbades av samma problem, nämligen att jag gjorde en felanmälan till support.kundo.se, men att min fråga aldrig publicerades.

Och jag vet varför:
Jag gjorde aldrig det sista steget, utan räknade med att min fråga skickades in när jag klickat på knappen "skicka". Sidan med Ditt svar är inte publicerat ännu och "publicera mitt inlägg nu-knappen" vet jag inte om jag ignorerade (att få automatiska sidor med tack för att du kontaktade oss är så vanligt att jag kanske sållade bort den) eller aldrig fick. Troligen det förra.

Och om detta kan drabba mig, som är så pass van vid Kundo, så är det inte konstigt ifall våra lyssnare också drabbas. Även om det ännu bara är Anne-Christine som hittills har rapporterat in det, kan det finnas många som helt enkelt tror att vi ignorerar deras frågor och felanmälningar!

Ebba i denna tråd, kan mycket väl ha fått samma fel:
Hej, skrev en fråga under support, men kan inte se om den gick iväg. Därför skriver jag här.

Att få förslag på liknande frågor är ju i grunden en mycket bra funktion, så att hitta en lösning där detta inte ställer till det för lyssnare (och webbmastrar) som av någon anledning missar submit-knapp nummer två, vore önskvärt! Går det att förtydliga gränssnittet, så att den sida man fyller i ligger kvar och det kommer ett pop up-fönster med förslag på liknande frågor (för de plattformar där sådant funkar)?
Annika Ericsson Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Det min hjärna sållade bort, och som jag undrar om även lyssnare missar ibland:

    Annika Ericsson
  • Hej!

    Det är förstås lätt hänt att det blir fel ibland! Om det visar sig hända ofta för era användare går det att avaktivera sidan med liknande sökresultat under Inställningar > Formulär för nya inlägg > Liknande inlägg. Det innebär förstås en risk att ni får in en större mängd liknande inlägg. Men ni vet säkert själva hur ofta ni får sådana frågor och kan avgöra hur det skulle påverka.

    Jag lyfter dock frågan med våra designers, för att se om detta går att göra ännu tydligare så att användare blir mindre osäkra. Tack för din feedback!
    Dan Strokirk Utveckling & support
  • Tack för snabbt svar och bra tips, som jag får diskutera med mina kolleger!
    Annika Ericsson

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan bli synligt för alla.
Din e-post visas aldrig publikt. Läs vår policy