Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

E-post vid nya händelser på Kundo levereras inte till våra redaktörer

Hej!

Jag och min kollega, båda med sverigesradio.se-adresser, har inte fått någon avisering från Kundo sedan kvällen 4 december.

Har ni någon idé om vad detta kan bero på? (De verkar inte ligga i skräpposten heller...)

Annika Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Även lyssnare verkar drabbade:
    Sorry! -Jag fick inga mailnotifieringar, såg därför svaren först nu!:
    https://kundo.se/org/sverigesradio/d/natradio-i...

    Annika
  • Hej Annika

    Tack för att du hör av dig! Du har helt rätt och detta problem drabbar just nu även några andra kunder ser jag. Det beror på en felkonfiguration i vårt e-postsystem som vi sätter oss och tittar på omgående. Jag återkopplar här i tråden så fort vi har en lösning.

    Lyssaren som inte fått notifieringar har fått mailet levererat så där kan jag inte svara på vad det beror på.

    Jag bröt ut din fråga till ett eget inlägg då felen är lite olika.

    Björn Lilja VD
  • Tack!

    Skönt att det inte verkar drabba lyssnarna smile

    Annika
  • Hej!

    Nu ska detta vara åtgärdat. Det berodde som sagt på en felkonfiguration hos oss som drabbat några kunder. Jag TROR du ska få mail om detta svar nu, men det återstår alltså att se.

    Björn Lilja VD
  • Hej!
    Följer inlägg på Traderas "Frågor & Svar" men sedan i går eller förrgår får jag inga mejl från de trådar jag följer. Det har fungerat utmärkt tidigare.

    Laurin
  • Tack för snabb hjälp!

    Både detta och inlägg från http://kundo.se/org/sverigesradio/ aviseras nu.

    Annika
  • @Annika: Bra att det löste sig!

    @Laurin: Kanon att du hittade hit. Jag svarade precis Tradera att det absolut enklaste är om du har möjlighet att kontakta Glocalnet som det gäller i ditt fall. Vi ser inga fel från vår sida när det gäller mailen till dig (till skillnad från i Annikas fall ovan). Kanske blockerar de mailen innan de når din inkorg av någon anledning.

    Du kan säga att du inte får mail från no-reply@kundo.se.

    Björn Lilja VD
  • Hej Björn & co!

    Nu har vi på Sveriges Radio problem med aviseringar igen. Verkar vara stopp sedan igår. Liknande konfigurationsproblem i e-postsystemet?

    Hoppas att ni kan lösa detta, aviseringarna är verkligen något vi har nytta av!

    Annika
  • Hej Annika!

    Märkligt, jag ser att blockeringen inträffade runt klockan 9 i går morse, men konfigurationen är rätt hos oss. Jag har tagit bort blockeringen så nu SKA det fungera igen.

    Gissningen är att era mailservers har misslyckats med verifieringen och nekat det därför, men det är ju inte mycket tröst för dig... Låt oss hålla koll på detta tillsammans närmaste dagarna.

    Björn Lilja VD
  • Tack!

    Annika
  • Hej igen! jag vill bara återkoppla. Aviseringarna tuffar på som de ska nu.

    :)

    Annika
  • Toppen Annika!

    Vi har funderat på en feature som ska visa redaktören direkt om den blivit blockerad, och göra det möjligt att ta bort blockeringen själv. Detta är helt klart en bra anledning att bygga denna.

    Tills dess: Säg till om det händer igen!

    Mvh,

    Emil Stenström Produktansvarig
  • Så var det åter tomt på aviseringar...

    Annika
  • Hej igen Annika!

    Så tråkigt att höra. Det stämmer att det är samma fel som senast. Det är mycket märkligt, för ni är den enda kunden som drabbas och vad vi kan se så ser det rätt ut hos oss. Även vår leverantör bekräftar att det ser bra ut.

    Jag mailar dig så jobbar vi vidare med detta den vägen, jag skulle gärna vilja få en kontakt på er IT-avdelning.

    Björn Lilja VD
  • Jag har nu skrivit till vår Helpdesk och hoppas att de tillsammans med er kan komma på var felet ligger!

    Annika
  • Nu tickar det in aviseringar igen...

    Annika
  • Yes, det beror på att jag slog av spärren som skapas igen. Det verkar ju fungera ett tag, tills er server nekar mailen igen, och då spärras utskicken.

    Björn Lilja VD
  • Ok. Hoppas att vi hittar en mer permanent lösning.

    Annika
  • Hej igen!

    Så var det åter dags... Inga aviseringar sedan igår torsdag kl 13:43. Men den här gången har jag en liten idé om vad som ska felsökas.

    Felet verkar uppstå när ett mail vi får från Kundo fastnar i Spam-filtret hos oss. Men varför fastnar plötsligt ett mail, trots att vi i vanliga fall tar emot så många?

    Jag undrar om det kan vara när vi får en "Anmälan" om olämpligt innehåll som detta inträffar? Kan ni se om det sammanfaller i tid med de tidigare blockeringarna?

    Och om detta stämmer, är det då ett ärende för oss eller för er? Och kan fler kunder hos er vara i riskzonen att drabbas, men ännu inte ha råkat ut för denna typ av anmälan?

    Hoppas att ni kan häva blockeringen lika snabbt denna gång och att vi snart förstår vad det beror på!

    Annika
  • Vi fick alltså en anmälan under gårdagen. Vet ej när - vi fick aldrig någon avisering och jag har åtgärdat den wink

    Annika
  • Nu har jag stött på ett följdproblem... Jag har försökt återställa mitt lösenord, men får inte det mejl jag borde få sad

    Annika, nu utloggad
  • Hej Annika!

    Jag kan inte svara exakt på varför mailen fastnar i ert spamfilter. Det kan vara relaterat, eller inte alls.

    Som jag skrev tidigare behöver vi komma i kontakt med någon på IT hos för för att kunna lösa problemet på riktigt. Tills dess kommer detta att fortsätta inträffa. Har du en kontaktperson jag kan höra av mig till?

    Jag har tagit bort blockeringen som skapats ännu en gång så nu ska du kunna återställa ditt lösenord.

    Björn Lilja VD
  • Nu var vi här igen. Samma problem:
    Inga aviseringar sedan fredag eftermiddag.

    Förra gången var det när en anmälan om olämpligt innehåll gjordes som problemet uppstod. (Det blev dock bara problem i vissa fall, som när den som anmälde inlägget hade en yahoo-mail.) Vi har, vad jag vet, inte haft någon sådan anmälan denna gång.

    Var felsöker vi?

    Annika
  • Hej Annika,

    Vi har hittat ett fel som kan vara orsaken och felsöker nu. Vi återkommer när vi vet mer.

    David Billskog
  • Hej Annika,

    Felet var som vanligt att era adresser blivit spärrade eftersom er mailserver tidigare avvisat vissa mail. Nu har jag tagit bort spärren igen, så förhoppningvis går nästa mail fram. Jag ber om ursäkt för strulet!

    Som Björn skrev tidigare behöver vi komma i kontakt med någon på IT hos för för att kunna lösa problemet på riktigt. Tills dess kommer detta att fortsätta inträffa. Har du en kontaktperson jag kan höra av mig till?

    Jonatan Larsson Operativ chef

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan bli synligt för alla.
Din e-post visas aldrig publikt. Läs vår policy