Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Chat-bot

Jag undrar om ni testar användning av chat-bottar?

Med stöd av FAQ, Frågeforum skulle det vara en bra funktion att kunna ha en chat-bot som första kontakt.

Jag skulle tro att det är en naturlig utveckling och många företag och offentliga organisationer arbetar med det, se tex Skatteverket.

Kommentarer

  • Hej Björn!

    Chattbottar är något vi pratar och funderar mycket kring, men inget vi har någon konkret lanseringsplan för just nu. Du har helt rätt i att det är en naturlig utveckling för den typ av produkter som vi bygger, speciellt som en första kontaktväg i chatten... men vi har också idéer för bottar i alla våra produkter.

    Det som är viktigt att få rätt när man bygger en bot är att förväntningarna som kunden har stämmer med hur bra botten faktiskt är. Tyvärr lovar många av bottarna just nu mer än dom kan leverera, så att upplevelsen för kunden ibland blir mer frustration än det hjälper.

    Om ni vill experimentera med en chattbott själva (finns massor av leverantörer!), så har vi ju ett fullständigt API för både Forum och Knowledge där ni kan läsa ut data och återanvända den i egenbyggda bottar.

    Lovar att återkomma när vi har mer att rapportera kring våra bottplaner!
    Emil Stenström Produktansvarig

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.