Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.
Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Besvarade inlägg markerade som obesvarade

Jag vill bara rapportera in att vi på Sveriges Radio har haft ett tre-fyra inlägg den senaste månaden som har fortsatt att vara markerade som "obesvarade", trots att de har besvarats. Efter någon kvart verkar det som om detta rättas till och de försvinner från Dashboard -> Obesvarade.

Detta hände senast idag, på detta inlägg:
https://kundo.se/org/sverigesradio/d/vackarkloc...

För oss är det inget större problem, men det kanske finns andra redaktioner som drabbats av samma där det stör arbetsflödet mer, så jag ville rapportera in det.

Kommentarer

  • Hej Annika!

    Under förmiddagen idag så var det problem med att "Kräver ej svar" ej har sparades då man klickat i det. Detta har gällt vissa versioner av Internet Explorer, men är nu åtgärdat.
    Kan det ha haft något med problemet att göra - eller är så att inläggen alltid faktiskt har besvarats då ni upplever problemen?

    Annars får vi hålla utkik efter fördröjningar i beräkningen på vad som är obesvarat eller ej. Du får gärna rapportera inlägg igen till oss direkt då det hänt, så kan vi se om vi hittar felet på det specifika inlägget. Tack för att du rapporterar detta till oss!

    Jonatan Larsson Operativ chef
  • Detta har alltid gällt inlägg som verkligen är besvarade av en inloggad redaktör. I dessa lägen har vi försökt att få bort det ur listningen "Obesvarade" genom att komplettera med Kräver ej svar, vilket inte heller har hjälpt.

    Som sagt, det är inget större problem för oss. Vi återkommer om felet dyker upp igen!

  • Stort tack för infon Annika! Då vet vi mer och, som sagt, återkom igen om det dyker upp.
    Trevlig helg!

    Jonatan Larsson Operativ chef
  • Hej!

    Vi har just nu samma problem som beskrivs ovan. Vi har två inlägg som är besvarade men som fortfarande står markerade som obesvarade. Kan ni titta på det och se vad som kan vara fel?
    Mynewsdesk är företaget.

    Tack på förhand!

    Stina Sernemyr
  • Hej Stina,

    Jag gick in och tittade på ert konto, och Agnes som har svarat på två av era frågor har inte varit inloggad när hon svarade. Eftersom hon inte varit det (hon har inte använt samma mailadress heller) så kan vi inte skilja på hennes svar och ett svar från en besökare vilket som helst.

    Om du vill få bort den ur dashboarden så kan du enkelt klicka i "Kräver ej svar" uppe till höger när du är inloggad. Så försvinner den ur dashboarden.

    Säg till om vi kan hjälpa till med något mer!

    Emil Stenström Produktansvarig

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.