Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Avisering från Kundo tolkas som skräppost

Vår telefonväxel fick samtal från lyssnaren Staffan i Skåne som hade en mobil-fråga. Han sa att han hade skrivit till Kundo (https://kundo.se/org/sverigesradio/d/efterhandslyssning-tagi/ ), men inte fått svar …

Min kollega Janne hade svarat honom igår, men den avisering som skickas från forumet om att han fått ett svar hade hamnat bland skräpposten.

Annika, Sveriges Radio Rapportera olämpligt innehåll

Kommentarer

  • Hej Annika!

    Vi är medvetna om att olika E-postleverantörer och virusmjukvaror ibland markerar Kundos aviseringsmail som skräppost. Det finns tyvärr ingen silverkula för att lösa detta då de olika leverantörerna har sina egna regelverk för vad som kvalificeras som spam.

    Vi kan inte heller utesluta möjligheten att det är mottagaren som tidigare medvetet eller omedvetet råkat spammarkera våra mail av misstag, eller har virusprogram som är litet för aggressivt.

    Det vi brukar göra är att be om mer information ifrån de som drabbats, i detta fall skulle det vara Staffan i Skåne. Så om Staffan vill engagera sig får han gärna maila vår support!

    Med detta sagt gör vi vårt bästa för att försöka förutspå och ta höjd för att inte bli klassad som skräppost genom att följa branchens "best practices" och hela tiden finjustera maillogiken hos oss. Vi har några större projekt i vår som kommer att göra våra aviseringsmail mer säkra från att skräppostmarkeras.

    Har ni några andra funderingar kring skräppost svarar vi gärna!
    Anders Ytterström Utveckling & support
  • Tack, just här var det mer jag än lyssnaren som reagerade, så jag går inte vidare den här gången.
    Annika, Sveriges Radio

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.